Jaka aktywność jest najlepsza dla zdrowia?

Chcąc być zdrowym musimy sami o to zdrowie zadbać. Nigdy nie jest tak, że możemy robić wszystko i liczyć na to, że się nie rozchorujemy. Jest kilka zasad, które pomagają naszej odporności i utrzymują nas przy zdrowiu. Podstawą jest zdrowa dieta i aktywność fizyczna. Pozwala nam to zadbać o optymalną ilość witamin w ciele oraz utrzymujemy w ten sposób serce w dobrej kondycji. Poza tym ćwicząc dostarczamy także odpowiednią ilość tlenu do komórek, przez co czujemy się znacznie lepiej. Dlatego warto ćwiczyć niezależnie od tego, jaki rodzaj ćwiczeń wybraliśmy. Mówi się, że wystarczy godzina dziennie i tak naprawdę tego powinniśmy się trzymać, chociaż więcej nie zaszkodzi.

Jazda na rowerze

Jedną z najlepszych aktywności będzie niewątpliwie jazda na rowerze. Jest to aktywność przeznaczona dla wszystkich, niezależnie od płci czy wieku. Rowery szosowe RowerTour.com to jedne z najlepszych rowerów do poruszania się po drodze. Zwykłym rowerem można jeździć po drodze, ale wiąże się to z dość sporym zmęczeniem w porównaniu do przejechanych kilometrów. Odmiana szosowa pozwala całkiem szybko przemieszczać się po ulicach, przez co nie tworzymy za sobą długich korków. Ogólnie to jazda na rowerze to aktywność fizyczna odbywana na świeżym powietrzu, więc jest dużo bardziej korzystna dla zdrowia niż jakiekolwiek ćwiczenia na sali czy w domu. Problem może być tylko z zakupem odpowiedniego roweru, bo koszty rowerów są od jakiegoś czasu zaskakująco wysokie.

jazda na rowerze (pixabay.com)

Bieganie

Kolejnym pomysłem na dobrą aktywność fizyczną będzie bieganie. Tak samo jak jazda na rowerze, bardzo korzystnie wpływa na zdrowie. Można tylko wspomnieć o tym, że bieganie jest dużo bardziej męczące, ale do tego można się także przyzwyczaić. Co prawda bieganie nie wymaga od nas zakupu bardzo drogiego sprzętu, chociaż przydadzą się dobrej jakości buty. Buty muszą mieć podeszwę amortyzującą, bo to ochroni nasze kości i stawy przed przeciążeniami. Musimy także pamiętać, że najlepiej biega się po miękkiej powierzchni, więc do tego najlepsze będą ścieżki leśne i pozamiejskie. Bieganie po twardym asfalcie na dłuższą metę może być szkodliwe dla naszych stawów, ale raz na jakiś czas nie zaszkodzi.

Post Author: Bartek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *