Mleko w diecie

Każdy produkt spożywczy posiada różne właściwości, dlatego może przynieść korzyści jak i szkody. Mleko ogólnie uchodzi za nasze pierwsze pożywienie, dlatego mianuje się je zdrowym. W końcu to na nim wyrośliśmy. Należy jednak pamiętać, że istnieją również minusy spożywania mleka, nie bez powodu wiele niemowląt cierpi na skazę mleczną. Mleko nie jest wskazane dla wszystkich i nie zawsze przynosi nam korzyści.

W skład mleka wchodzi tłuszcz mleczny, białka około 3,2%, cukier mleczny ? raczej nie wskazany podczas redukcji, woda w prawie 90% i minerały. Dzięki czemu na 100g produktu otrzymujemy 2,8g białka, 4,7 węglowodanów oraz 3,2 tłuszczy. Ze względu na skład ogólnie nie ma żadnych przeciwwskazań do picia mleka.

Jak widać mleko posiada wiele składników potrzebnych dla kulturysty czy zwykłego ćwiczącego na siłowni. Białko z mleka zawiera serwatkę i kazeinę, które są bogate w proteiny potrzebne do rozwoju mięśni. Już jedna szklanka mleka zwiększa dzienne spożycie białka o 10g. Dzięki czemu trening osobisty Warszawa Mokotów stanie się skuteczniejszy.

Istotnym składnikiem jest również wapń. To on wpływa na wytrzymałość i wzrost kości. Ponadto niedobór wapnia prowadzi do zmniejszenia wydajności podczas wysiłku. Ten napój jest także świetnym źródłem witamin takich jak: witamina A ? wpływająca na wzrok i D odpowiedzialna za poprawne przyswajanie wapnia.

Do głównych wad spożywania mleka jest brak wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, laktoza ?którą wiele osób zwyczajnie nie toleruje lub nie przyswaja prawidłowo. Ciekawostką jest natomiast użycie mleka jako gainera. Spożywanie około 2 litrów mleka dziennie pomoże podczas budowy masy mięśniowej. W tym przypadku zalecane jest mleko odtłuszczone, które dobrze łączy się z niektórymi odżywkami sportowymi.

(sxc.hu)
(sxc.hu)

Post Author: Piotrek Nowak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *