Sposoby na promocję produktu w sklepie

To w jaki sposób towar zostanie zaprezentowany w sklepie ma zasadnicze znaczenie na to w ilu sztukach się sprzeda. Jeżeli będzie on znajdował się po prostu wśród innych wyrobów to jego sprzedaż będzie przeciętna. W przypadku nowych produktów, które nie są w żaden sposób promowane można liczyć na naprawdę niewielkie zainteresowanie. Nie od dziś wiadomo, że zagadnienia związane z promocją i marketingiem są niezwykle ważne i powinniśmy poświęcić im odpowiednio dużo czasu. Nie oznacza to jednak, że każdy wyrób od razu musi być reklamowany za pomocą telewizji czy też radia. Można zrobić to znacznie prościej i z równie dobrym skutkiem. Wystarczy zobaczyć jak wiele produktów jest w zwykłym dyskoncie, a jak niewiele z nich jest reklamowanych w taki sposób. O wiele częściej podchodzi się do tego zagadnienia lokalnie, wpływając na ludzi będących w sklepie i robiących zakupy. Do tych działań zaliczyć można również gazetkę promocyjną, którą wydaje większość popularnych sklepów w Polsce.

Reklama POS

Dzięki niej mamy możliwość dowiedzenia się, ze dany produkt istnieje, co od razu może wzbudzić zainteresowanie osób kupujących. Dzięki temu można liczyć się z tym, że sprzedaż produktu znacznie wzrośnie. W późniejszym czasie ludzie będą już świadomie wybierać produkt jako sprawdzony i preferowany. Najważniejsze jest jednak to, aby produkt wyróżniał się spośród innych podobnych. Można to zrobić za pomocą odpowiednich działań jak np. ekspozycja towaru. Jeżeli będzie znajdował się on na specjalnych stendach, które są widoczne z daleka to z pewnością więcej osób dowie się o takim produkcie. Będzie to dla nich ciekawostka, którą warto będzie sprawdzić. Innym, ale podobnym sposobem są wobblery, które w Polsce znane są również jako kiwaki. Są to specjalne zawieszki, które przy najmniejszym ruchu zaczynają się trząść. Dzięki temu produkt staje się znacznie bardziej widoczny i ludzie decydują się na jego zakup.

Ekspozycja owoców (pixabay.com)
Ekspozycja owoców (pixabay.com)

Ekspozycja towarów

Znaczenie ma też sam wygląd produktu. Jeżeli wyróżnia się on na tle konkurencji to również zbudzi zaufanie. Jeżeli pozostałe sprzedawane są np. w plastikowych pojemnikach a ten będzie w puszce to już będzie można wyraźnie odróżnić go od reszty. Znaczenie ma również cena produktu, dlatego tak często można spotkać się z widocznymi obniżkami. Nie są one ukryte, ale dodatkowo eksponowane. Na pasku produktów widzimy wyraźnie odznaczając się listwę, która zachęca nas do kupienie produktu taniej lub kupienia 2 produktów w cenie 1. takie działania powodują, że ludzie chętniej decydują się na zakupów, sądząc, że w ten sposób będą w stanie oszczędzić nieco więcej pieniędzy. Jeżeli produkt jest też dobry jakościowo to śmiało można zaliczyć, że będą do niego wracać również później, gdy takiej promocji już nie będzie. W taki sposób buduje się markę i zwiększa świadomość konsumenta na ten temat. Warto jest decydować się na promocje tego rodzaju, bo jest ona nad wyraz skuteczna i trafia w klienta, który naprawdę jest zainteresowany zakupem.

Post Author: Agniesza Zawada

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *