Dlaczego warto prowadzić blog na stronie internetowej firmy?
Firmy wszelkiego rodzaju prześcigają się obecnie w tym, by w jak najskuteczniejszy sposób dotrzeć do klienta w sieci. Narzędzi, które do tego wykorzystują, jest oczywiście całe mnóstwo, spośród których najmniej wyrafinowanym zdaje się chyba oferowanie absurdalnych stawek za kliknięcie w reklamach SEM w Google, Bing, Yahoo czy innych przeglądarkach. Takie rozwiązanie oczywiście ściągnie nam jakiś ruch na stronę, ale zazwyczaj nie będzie on wystarczająco wartościowy i po prostu nam się nie zwróci. Inni właściciele firm zapłacą z kolei profesjonalnej agencji marketingowej za proces pozycjonowania naszej strony internetowej w wyszukiwarkach, co oczywiście może przynieść jakiś skutek. Skutek ten będzie jednak zależny od zawartości strony, która jest paradoksalnie tym, na co właściciele zwracają uwagę w najmniejszym stopniu. Jeśli na stronie jest oferta i kontakt, to jest na niej wszystko, co potrzebne – tego rodzaju podejście mogło mieć rację bytu w najlepszym wypadku kilkanaście lat temu, ale obecnie tak się po prostu nie da, a klienci oczekują, że w całym zatrzęsieniu dostępnych na rynku ofert będą mogli wybrać tę, która faktycznie się wyróżnia. Świetnym sposobem na dodanie swojej stronie charakteru, polepszenie pozycjonowania w wyszukiwarkach i wzmocnienie wizerunku jako absolutnych specjalistów w danej branży, jest założenie na swojej stronie sekcji z blogiem, który może się wydawać formułą nieco już przestarzałą, ale bez cienia wątpliwości niezwykle skuteczną.
Aby zrozumieć ideę stworzenia autorskiego bloga na stronie firmy, należy się najpierw zapoznać z zagadnieniem content marketingu. Można ten termin przetłumaczyć jako „marketing treści”. Chodzi tutaj oczywiście o publikowanie takich materiałów, które będą dla naszej firmy reklamą samą w sobie. Celem nie jest przy tym trafianie we wszystkie możliwe gusta, lecz kierowanie treści do ściśle określonych grup użytkowników, którzy dali naszej stronie szansę i czekają tak naprawdę tylko na ostateczny argument, by wydać pieniądze na nasz produkt lub usługę. Artykuły publikowane w ramach content marketingu muszą być zatem specjalistyczne, by po prostu budować wrażenie pewnego prestiżu i przeświadczenia, że nasza firma naprawdę zna się na danej branży i jest gotowa dopomóc klientowi w każdym możliwym przypadku.
O czym należy pisać na blogu?
Pewnym problemem może się okazać zrozumienie, o czym właściwie warto jest pisać na blogu. Na pewno powinny być to treści, które mierzą się z jakimś problemem lub stanowią wspaniałą radę do zastosowania w życiu codziennym. Jeśli prowadzimy warsztat samochodowy, ciekawym pomysłem będzie na przykład opowiedzenie o tym, jak rozpoznać, że nasze opony są już zużyte i nadają się do wymiany. Jeśli prowadzimy piekarnię, możemy podzielić się przepisem na jakieś ciastko. Przykładów jest tak naprawdę całe mnóstwo, a głównym kryterium jakości publikowanych treści zawsze powinien być ich utylitaryzm, czyli możliwość praktycznego zastosowania. Content marketing z czasem przyniesie nam korzyści, choć nie będą one tak namacalne i efektowne jak w przypadku innych rodzajów reklamy. Warto jest jednak nie dopuścić do tego, by omamić się perspektywą krótkotrwałego zysku: duża ilość profesjonalnie sporządzonej treści na stronie internetowej będzie nam się zwracać przez całe lata, ponieważ zachęcimy nią do zakupów tych klientów, którzy na naszą stronę zajrzeli, ale nie są jeszcze do końca przekonani. Content marketing śmiało można potraktować jako rodzaj długotrwałej inwestycji z gwarancją zysku.
JAK BARDZO MEDIA SPOLECZNOSCIOWE MOGA WPLYNAC NA REKLAME FIRMY?