Statystyki związane z TikTok
Ze wszystkich serwisów społecznościowych, tym który w ostatnich miesiącach miał największy wpływ jest TikTok. Chiński serwis społecznościowy jest najczęściej pobieraną aplikacją, z ponad miliardem użytkowników!
Ilu użytkowników jest na TikTok?
Najpierw trochę historii o narodzinach giganta TikTok. Stworzony we wrześniu 2016 roku w Chinach przez firmę ByteDance, a następnie rozwinięty na skalę międzynarodową w 2017 roku, TikTok był początkowo platformą do dzielenia się krótkimi zabawnymi, filmikami. To właśnie dzięki przejęciu Musical.ly liczba (głównie amerykańskich) użytkowników zaczęła znacząco rosnąć. Następnie aplikacja stała się bardzo popularna w 2019 i 2020 roku. TikTok jest na niesamowitym wzlocie i ciągle się rozwija i wprowadza innowacje. Niedawno byliśmy świadkami uruchomienia zakupów na TikTok, czyli kopalni złota dla marek. Obecnie z TikTok na całym świecie korzysta miliard osób. Oznacza to, że spośród 4,8 miliarda internautów na świecie… 2 na 10 osób korzysta z TikTok.
Średni wskaźnik zaangażowania na TikTok
Aby szybko zwiększyć popularność swojej marki, możesz polegać na TikTok. Jest to platforma o najwyższym współczynniku zaangażowania. W 2022 roku posty wygenerowały średni wskaźnik zaangażowania na poziomie 17,9%, natomiast influencerzy z Instagrama mogli pochwalić się 3,8%. YouTube natomiast miał wskaźnik zaangażowania na poziomie 1,63%. Jest to zdecydowanie ogromny potencjał dla firm, aby rozważyć tę platformę dla swoich kampanii influencer marketingu. Dowiedz się więcej o skuteczności marketingu na TikTok.
Jak obliczany jest współczynnik zaangażowania na TikTok? Po prostu suma interakcji (polubień, komentarzy, udziałów itp.) podzielona przez liczbę wyświetleń. Budowanie silnej i zaangażowanej społeczności na TikTok jest więc łatwiejsze i szybsze niż na Instagramie.
Liczba influencerów na TikToku
Liczba nastolatków, którzy marzą o zostaniu influencerami na TikTok jest niezliczona. Branża influencer marketingu w ostatnich latach przyspieszyła tak bardzo, że dała początek wielu karieriom… Ale ilu influencerów jest naprawdę? Według AFFDE, liczba influencerów na TikTok wzrosła z 35 528 w 2020 roku do 106 104 w tym roku.
Charli D’Amelio prowadzi w rankingu z ponad 134 milionami followersów. Dzięki swoim pokazom tanecznym na TikTok stała się młodą amerykańską celebrytką. Jest pierwszą osobą, która przekroczyła 100 milionów followersów. Do najbardziej znanych należą Khaby.lane (130 mln followersów) i Addison Rae (86 mln followersów).