Content marketing i korzyści jakie przynosi

Dziś samo posiadanie strony internetowej to już za mało, aby osiągnąć sukces w sieci. Konkurencja jest na tyle duża, że konieczne są skuteczne działania marketingowe w celu wypromowania strony i przyciągnięcia do niej użytkowników. Podstawa to pozycjonowanie strony internetowej. Do tego potrzebna jest jednak odpowiednia strategia i narzędzia. Przykładem może być content marketing. Warto wiedzieć czym jest i jakie korzyści przynosi.
Czym jest content marketing?
Content marketing często określany jest także jako marketing treści. Wynika to z tego, iż polega właśnie na tworzeniu unikalnych i wartościowych treści oraz ich dystrybucji. Content marketing wpływa nie tylko na pozycjonowanie strony, ale również pozwala na budowanie świadomości i rozpoznawalności marki oraz na budowanie pozycji eksperta w swojej branży. To prowadzi do wzrostu zaufania wśród klientów do marki, a tym samym do budowania relacji. W ramach content marketingu tworzone są różne treści. Mogą być to artykuły, ale również e-booki, grafiki, video, prezentacje czy webinary. Ważne, aby tworzone materiały dopasowane były do grupy docelowej.
ROI – co to jest? [Niezbędne w marketingu]
Dystrybucja treści
Jak wspomniano, content marketing to tworzenie wartościowych treści oraz ich dystrybucja. Stworzone treści muszą bowiem trafić do użytkowników. W celu ich publikacji korzysta się z różnych kanałów. Podstawa to firmowa strona, blog czy prowadzone przez formę social media. Jednak to nie wszystko. Tworzone treści publikowane mogą być również w formie treści sponsorowanych na różnego rodzaju portalach internetowych. Oczywiście muszą być to serwisy, które czytane są przez naszą grupę docelową. Bo to właśnie do tych użytkowników chce się trafić ze swoim przekazem.
Content marketing a pozycjonowanie
Content marketing to dziś jedno z najskuteczniejszych działań w ramach procesu pozycjonowania stron internetowych. Dla wyszukiwarki Google unikalna i wartościowa treść jest kluczowa. Wykorzystanie content marketingu to skuteczny sposób na pozyskiwanie linków przychodzących. I co ważne, dużej mierze jest to linkowanie naturalne. W przypadku ciekawych i wartościowych treści użytkownicy sami będą się między sobą nimi dzielić, a tym samym liczba linków przychodzących będzie wzrastać.
Kiedy powstalo pojecie content marketingu ?